18/9/14


   Η «Λαϊκή Συσπείρωση» μπροστά στα εκρηκτικά προβλήματα της εκπαίδευσης που αντικειμενικά υπάρχουν και στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης κατέθεσε ψήφισμα που καλούσε το Δημοτικό Συμβούλιο  να μπει μπροστά για να διεκδικήσει μαζί με γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητές λύσεις πριν είναι αργά για τα παιδιά.


   Τα προβλήματα είναι τόσο εκρηκτικά που αναγκάστηκε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας να δηλώσει : «ότι αν δεν προσληφθούν άμεσα 22χιλιάδες εκπαιδευτικοί  τα σχολεία του χρόνου δεν θα μπορούν να λειτουργούν»!

  Όμως η παράταξη του κ. Δημάρχου και του κ. Κυριλλίδη δεν επιθυμούν να φανούν τα προβλήματα γιατί στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική.  Φαίνεται ότι θα είναι η τοπική συγκυβέρνηση.

  Ονόμασαν το ψήφισμα κομματικό και αρνήθηκαν κάθε συζήτηση για σχολεία-μαθητές- εκπαιδευτικούς που είναι στο Δήμο και αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες στη διαδικασία της μάθησης.

  Το ψήφισμα το ψήφισαν όλες οι άλλες παρατάξεις.

  Αν είναι κομματικό στενά το ψήφισμα ο καθένας μπορεί να ανατρέξει στις διαπιστώσεις των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών  (δασκάλων-καθηγητών ) αλλά και γονιών.


  Ακολουθεί το ψήφισμα   -  Τα συμπεράσματα δικά σας 

                                                           Ψήφισμα 
   Τα προβλήματα της εκπαίδευσης γίνονται πλέον εκρηκτικά.
Αναδεικνύεται ότι οι στόχοι πριν την κρίση που είχαν τεθεί για το "νέο σχολείο"σταδιακά ολοκληρώνεται
Η επίτευξη αυτή των στόχων έχει να κάνει με :
    * Μειωμένους προϋπολογισμούς που θα βαίνουν συνεχώς μειωμένοι προκειμένου να αναγκαστούν τα σχολεία σε αναζήτηση ιδίων πόρων μέσα από την τοπική διοίκηση, από γονείς ,από χορηγούς , από εργασία των ίδιων των μαθητών και γονιών , από λεφτά των ίδιων γονιών.
   * Με μείωση μαθητικού πληθυσμού. Στο λύκειο να φτάνει το 30% των μαθητών και στα ΑΕΙ ακόμη μικρότερο ποσοστό (οδηγίες Ε.Ε).
   * Μεγάλα σε αριθμό τμήματα μαθητών ( 27-30 ) που κάνουν πολύ δύσκολη την εκπαιδευτική διαδικασία.
   * Δάσκαλοι και καθηγητές συνεχώς μετακινούμενοι για κάλυψη λίγων ωρών εδώ και 'κει με παιδαγωγικές επιπτώσεις στα παιδιά.
   * Κενά πολλά εκπαιδευτικών που καλύπτονται πολύ αργά και κάποια ακόμα και τους τελευταίους μήνες του σχολικού έτους.
    * Κόβουν και πάλι τη μεταφορά μαθητών σε πολλές συνοικίες και επαρχία με συνέπεια τη διακοπή της λειτουργίας των μαθημάτων γι'αυτά τα παιδιά.
    * Περιεχόμενο βιβλίων δυσνόητο και αντιεπιστημονικό.
    * Μισθοί νεοδιόριστων αλλά και πολλών άλλων εκπαιδευτικών από 650€ έως 800€ και με προγράμματα ΕΣΠΑ και 300€.
    * Σχολεία που επιτελούν πιο εξειδικευμένη λειτουργία  όπως Ειδικής Αγωγής , Καλλιτεχνικά , Παλιννοστούντων ( Διαπολιτισμικά ) κ.ά. είναι στο στόχαστρο για κατάργηση.
   * Συνεχίστηκαν και φέτος οι συγχωνεύσεις σχολείων , τμημάτων  με τις αντίστοιχες συνέπειες. Πάνω από 1600 σχολεία έκλεισαν στη χώρα και υπάρχουν παιδιά που χρειάζεται να διανύσουν χιλιόμετρα καθημερινά για να φτάσουν στο σχολείο. Και όμως η νέα υπουργική απόφαση για την μεταφορά των μαθητών καταργεί δεκάδες δρομολόγια , βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών, αποτρέπει οικογένειες και παιδιά να συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη για τη μόρφωση.
   * Στην εποχή της κρίσης που η ανεργία και η ανέχεια σπάνε κόκαλα το φαινόμενο της ασιτίας απλώνεται στα σχολεία και στις εργατικές-λαϊκές γειτονιές.
    * Η τράπεζα θεμάτων αποδείχθηκε παγίδα για ένα στα τρία παιδιά των λαϊκών οικογενειών που απορρίφθηκαν. Ήδη τα λύκεια έχουν μικρότερο αριθμό παιδιών.
   * Με το βούρδουλα της λεγόμενης αξιολόγησης τα σχολεία θα αξιολογούνται σε "καλά" και "κακά". Θέλουν με αυτό να οδηγήσουν τα σχολεία να δουλεύουν σαν επιχειρήσεις και τους εκπαιδευτικούς για να υπηρετήσουν ένα τέτοιο σχολείο να έχουν σκυμμένο κεφάλι.
    * Κυβέρνηση και Ε.Ε σπρώχνουν καθημερινά τους μαθητές σε πρόωρη εγκατάλειψη του γενικού σχολείου για να τους οδηγήσουν μέσα από την κατάρτιση και τη μαθητεία να γίνουν φθηνοί εργάτες απλήρωτοι για όσο καιρό ασκούν μαθητεία ενώ εργάζονται κανονικά, αλλά και τον υπόλοιπο να έχουν μάθει σε χαμηλούς μισθούς
    * Αυτοί οι σχεδιασμοί εφαρμόζονται σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες είτε έχουν είτε δεν έχουν Μνημόνιο και Τρόικα.
    * Επισημαίνουμε την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να επιδείξουμε και να διεκδικήσουμε άμεσα λύσεις για την λειτουργία των σχολείων. Κινδυνεύουν το ειδικής αγωγής, το καλλιτεχνικό , τα ολοήμερα σχολεία. Άμεσα να δημιουργηθεί υπόμνημα και διεκδικητική στάση του Δήμου για όσα περιγράφηκαν παραπάνω.
    * Ενιαίο δωδεκάχρονο και 2χρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά σε ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δίχρονες δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Καμιά επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.
    * Να καταργηθεί τώρα η τράπεζα θεμάτων. Οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του σχολείου των εκπαιδευτικών.
   * Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα, με μαζικού διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
   * Μόνιμη δουλειά γι;α όλους τους εκπαιδευτικούς , αξιοπρεπείς μισθοί, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να παρθούν πίσω οι απολύσεις εκπαιδευτικών.
    * Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική , κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.
    * Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του κράτους και της τοπικής διοίκησης.
    * 15 νήπιαρονήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α' και Β' τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΥΑ για τις μεταφορές. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά.
   * Κανένα παιδί εκτός βρεφονηπιακών σταθμών. Σταδιακή κατάργηση τροφείων με άμεση και διακριτή μείωση. Δωρεάν για τους ανέργους και άπορους γονείς.

                                                      Για τη "Λαϊκή Συσπείρωση"
                                          Νοτάκης Γιάννης  
Τσομπανοπούλου Μελίνα