Ότι κατεβάζει η κούτρα μας.
11-6-2007, συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο. Πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης, δημιουργία νέας ενορίας Αναστάσεως του Κυρίου στην περιοχή του στρατοπέδου.
Η δημοτική αρχή εισηγείται την αποδοχή του θέματος.
Η παράταξη Πορεία συμφωνεί με τη δημιουργία της.
Η παράταξη Δ.Ε.Α.Κ. συμφωνεί με τη δημιουργία της και ο επικεφαλής της Γιάννης Νομικός τονίζει ότι είχε τη χαρά να είναι μέλος εκείνου του δημοτικού συμβουλίου στα 1988, επί δημαρχίας Κώστα Σαπρανίδη, που πήρε ομόφωνα την απόφαση να ανεγερθεί ο νέος ναός του Αγίου Παντελεήμονα, ότι χαίρεται που ψηφίζει το θέμα της δημιουργίας της νέας ενορίας και ότι θα επιθυμούσε, κάτι που όμως μάλλον δεν θα συμβεί, να ψηφίσει και τη δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου ναού μέσα στο στρατόπεδο, που θα καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις λατρευτικές ανάγκες των πιστών συμπολιτών μας.
Η παράταξη Πολίτες των Αμπελοκήπων καταψηφίζει τη δημιουργία νέας ενορίας γιατί όπως λέει δεν τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα ύπαρξης της, δεν συμφωνεί με την ανέγερση νέου μεγαλύτερου ναού και ζητά να σκεφθούμε κάποια στιγμή και τις μειονότητες.
12-6-2007, μετά από παράκληση του εκδότη του Κατοίκου στέλνω τις συνεργασίες μου για το τεύχος Ιουλίου, επειδή όπως μου λέει ο φίλος Κώστας Κρικέλης, θα λείψει λίγες μέρες και θέλει να στείλει τα κείμενα στο τυπογραφείο. Η πρώτη απ’ αυτές αφορά την ύπαρξη 4 κεραιών κινητής τηλεφωνίας στους Αμπελόκηπους και η δεύτερη είναι μία προσωπική επιστολή με την οποία ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από επικεφαλής της Δ.Ε.Α.Κ. και να ανοίξει ο δρόμος της διαδοχής μου.
Προφανώς την ίδια περίπου ημερομηνία συμπολίτης μας στέλνει επιστολή σχετική με το θέμα της ενορίας η οποία επίσης δημοσιεύεται στο τεύχος Ιουλίου του Κατοίκου.
Με την επιστολή του αυτή τονίζει ότι “δεν υπάρχει τίποτα το τραγικό και το παράξενο στη δημιουργία της νέας ενορίας, τη θεωρεί ως προπομπό της δημιουργίας νέου ιερού ναού, πράγμα που και αυτό θα μπορούσε να είναι καλό από άποψη αισθητικής, εφόσον θα ανεγείρονταν ένας νέος ναός ανάλογου μεγέθους με τον σημερινό”.
“Είναι κακό όμως ότι για να γίνουμε αρεστοί στους πιστούς ( ψηφοφόρους ) εξαντλούμε τα όρια του λαϊκισμού, του εθνικισμού και της πατριδοκαπηλίας. Και ενώ αυτό για τον δήμαρχο δεν είναι παράξενο, ο Γιάννης Νομικός ( επικεφαλής της Δ.Ε.Α.Κ. και μέλος του Κ.Κ.Ε. ) είναι «αδικαιολόγητα αχαρακτήριστος» γιατί ζήτησε την ανέγερση νέου μεγαλύτερου ιερού ναού μέσα στο στρατόπεδο και θεωρεί ότι “το μοναδικό πνεύμονα ζωής και πρασίνου του τόπου μας τον χαρίζουμε στο μπετόν για να κερδίσουμε 10 ψήφους παραπάνω”.
Πικραίνεται γιατί “όταν ο Χρήστος Ράπτης επέστρεψε από την εξορία, δεν κοίταξε να κτίσει καμιά εκκλησία για να κερδίσει ψήφους, αλλά βελτίωσε τη ζωή των συμπολιτών μας δημιουργώντας το πρώτο δίκτυο αποχέτευσης” και γιατί “μέχρι πριν λίγο καιρό νόμιζε ότι κομμουνιστής και προοδευτικός είναι λέξεις συνώνυμες”.
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο συμπολίτης μας αποφεύγει τεχνηέντως και συστηματικώς να πει ότι δεν είναι ένας οποιοσδήποτε πολίτης αλλά ένα από τα κορυφαία στελέχη των Πολιτών των Αμπελοκήπων και του Συνασπισμού της πρώην αριστεράς. Η τοποθέτησή του δηλαδή έχει καθαρά πολιτικά χαρακτηριστικά και εντάσσεται στα πλαίσια της εμπάθειας και της επίθεσης αυτού του χώρου προς το δικό μου.
Δεύτερο, για να στοιχειοθετήσει τον συλλογισμό του και να τεκμηριώσει τις απόψεις του, αποδέχεται την αναγκαιότητα ίδρυσης της νέας ενορίας και νέου ιερού ναού, σε αντίθεση με τη θέση της παράταξής του, την οποία μάλιστα έχει συναποφασίσει. Οφείλει επομένως μια εξήγηση στους αναγνώστες του Κάτοικου, είναι υπέρ ή κατά; Δεν μπορεί να είμαστε και λίγο υπέρ και λίγο κατά, ανάλογα με το κατά πως κάθε φορά μας συμφέρει και φυσάει ο άνεμος.
Τρίτο, όπως πολλοί από σας θα θυμάστε, προεκλογικά η πρόταση αυτής της παράταξης ήταν μέσα στο στρατόπεδο να κατασκευασθεί ένα ομοίωμα αρχαίας πόλης και να αξιοποιηθεί τουριστικά το στρατόπεδο, μια πρόταση που εμείς τουλάχιστον τη χλευάσαμε και οι ίδιοι την πήραν πίσω μετά τις εκλογές γιατί μόλις τότε κατάλαβαν, δηλαδή μετά από κάποιες δεκαετίες, ότι δεν πρέπει να καταστρέψουμε οικολογικά το χώρο. Η ανέγερση λοιπόν ενός νέου ναού που θα καλύψει 2 περίπου στρέμματα από τα 240 του στρατοπέδου μπορεί να θεωρηθεί τσιμεντοποίηση του χώρου και δεν θα ήταν τσιμεντοποίηση το (εν)ομοίωμα. Ούτε βέβαια μπορεί να θεωρηθεί τσιμεντοποίηση η ανέγερση ενός νέου λίγο μικρότερου ναού. ( Συγγνώμη αλλά μέχρι σήμερα νόμιζα ότι από κάθε άποψη οι εκκλησίες είναι κάτι παραπάνω από απλό μπετόν ).
Τέταρτο, μπερδεύει τις έννοιες του λαϊκισμού, του εθνικισμού, της πατριδοκαπηλίας με το δήμαρχο και το Γιάννη Νομικό. Και αν υποθέσουμε ότι αυτά ισχύουν για το δήμαρχο δεν καταλαβαίνουμε πως εμπλέκονται με τον Γ. Νομικό. Μάλλον πρόκειται για έννοιες των όποιων αγνοεί τη σημασία, το μόνο που γνωρίζει είναι να τις πιπιλίζει και να τις παπαγαλίζει.
Πέμπτο, κακός ο δήμαρχος, τέρας ο Νομικός, καλή η Πορεία. Καμία κριτική για τη στάση αυτής της παράταξης. Τυχαίο; Όχι. Γνωστή η θέση του συμπολίτη μας για συνεργασία ΠΑΣΟΚ και Συνασπισμού, πράγμα που ως φαίνεται δίνει συχωροχάρτι στην όποια θέση αυτής της παράταξης και την αφήνει στο απυρόβλητο.
Έκτο, όταν ο Χρήστος Ράπτης επέστρεψε από την εξορία ενδιαφέρθηκε για τα προβλήματα των Αμπελοκήπων και κατάφερε στα λίγα χρόνια που έμεινε δήμαρχος μέχρι να τον ξαναστείλουν εξορία να λύσει πολλά απ’ αυτά. Την εποχή εκείνη λοιπόν σε συνεργασία και με την εθελοντική προσφορά της νεολαίας Λαμπράκη διαμόρφωσε το πάρκο Γεννηματά και φύτεψε τα πεύκα μέρος των οποίων επιβιώνει ακόμα και σήμερα. Ακριβώς δίπλα το πρώτο γήπεδο βόλλεϋ στους Αμπελόκηπους, ενώ ακόμα καθάρισαν τον τότε βρωμοπόταμο. Υπάρχουν μάλιστα φωτογραφίες που τα θυμίζουν. Αν θέλει πολύ ευχαρίστως να του τις στείλω. Σε όλα αυτά είχα πάρει μέρος και εγώ. Μπορώ λοιπόν να πω ότι τον γνώριζα αρκετά καλύτερα απ’ αυτόν και με απόλυτη βεβαιότητα μπορώ να πω ότι ο Χρήστος Ράπτης σέβονταν την εκκλησία.
Όπως τη σέβονταν και ο Κώστας Σαπρανίδης ο οποίος έκανε και αυτός εξορία και κάποια χρόνια αργότερα σαν δήμαρχος πλέον έφερε θέμα στο δημοτικό συμβούλιο για ανέγερση του σημερινού ναού του Αγίου Παντελεήμονα.
Έβδομο, όπως ίσως θα κατάλαβε ότι έκανα δεν το έκανα για 10 ψηφουλάκια ή για το δημαρχιλίκι, αφού ήδη παραιτήθηκα από επικεφαλής της παράταξής μας και συνεχίζω σ’ αυτήν ως απλός στρατιώτης. Άρα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι βαθύτεροι λόγοι που όμως έπαψε να τους αναγνωρίζει από τη στιγμή που εγκατέλειψε το μεγάλο πλοίο της Αριστεράς.
Εμείς εξακολουθούμε να έχουμε αξίες, αρχές και οράματα. Σεβόμαστε επί πλέον την εκκλησία και τους πιστούς της. Πολύ περισσότερο από πολλούς που λένε ότι πιστεύουν σ’ αυτήν. Το αποδείξαμε πολλές φορές και ιδιαίτερα όταν συνεργασθήκαμε με το λαϊκό κλήρο στη διάρκεια του μεγάλου αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τη φασιστική κατοχή. Στην περίοδο της μεγάλης μας Εθνικής Αντίστασης.
Δεν έχουμε όπως κάποιοι άλλοι σαν μοναδικό στόχο την εκλογική επιβίωση, δεν είμαστε καιροσκόποι.
Πρέπει ακόμη να γνωρίζουν όλοι ότι το πλοίο της Αριστεράς το διασώσαμε και αρμενίζουμε πια για καλύτερα λιμάνια. Ευχόμαστε η βαρκούλα στην οποία μερικοί ανέβηκαν όταν εγκατέλειψαν αυτό το πλοίο να βρει κάποτε τον προορισμό της.
Όγδοο, πότε κατάλαβε ότι Κομμουνιστής και Προοδευτικός δεν είναι συνώνυμες έννοιες; Αν όπως λέει το κατάλαβε πρόσφατα, έστω δηλαδή τα τελευταία 15 χρόνια, θα πρέπει να εξηγήσει τουλάχιστο σε κάποιους πολύ οικείους του, γιατί πριν από 16 χρόνια εγκατέλειψε ένα κόμμα προοδευτικό.
Ένατο, χρειάζεται αρκετό θράσος να μιλά κανείς απαξιωτικά για συγκεκριμένα πρόσωπα και πράγματα. Πράγμα που όμως δεν το θεωρώ τόσο περίεργο για κάποιους γιαλαντζί αριστερούς και ψευτοπροοδευτικούς.
Κάποιους που έχουν καβαλημένο καλάμι, νομίζουν πως ότι κατεβάσει η κούτρα τους είναι το σωστό και ότι κατέχουν το αλάθητο του πάπα και την απόλυτη αλήθεια.
Καληνύχτα σας και καλή τύχη,
Γιάννης Νομικός
Η δημοτική αρχή εισηγείται την αποδοχή του θέματος.
Η παράταξη Πορεία συμφωνεί με τη δημιουργία της.
Η παράταξη Δ.Ε.Α.Κ. συμφωνεί με τη δημιουργία της και ο επικεφαλής της Γιάννης Νομικός τονίζει ότι είχε τη χαρά να είναι μέλος εκείνου του δημοτικού συμβουλίου στα 1988, επί δημαρχίας Κώστα Σαπρανίδη, που πήρε ομόφωνα την απόφαση να ανεγερθεί ο νέος ναός του Αγίου Παντελεήμονα, ότι χαίρεται που ψηφίζει το θέμα της δημιουργίας της νέας ενορίας και ότι θα επιθυμούσε, κάτι που όμως μάλλον δεν θα συμβεί, να ψηφίσει και τη δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου ναού μέσα στο στρατόπεδο, που θα καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις λατρευτικές ανάγκες των πιστών συμπολιτών μας.
Η παράταξη Πολίτες των Αμπελοκήπων καταψηφίζει τη δημιουργία νέας ενορίας γιατί όπως λέει δεν τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα ύπαρξης της, δεν συμφωνεί με την ανέγερση νέου μεγαλύτερου ναού και ζητά να σκεφθούμε κάποια στιγμή και τις μειονότητες.
12-6-2007, μετά από παράκληση του εκδότη του Κατοίκου στέλνω τις συνεργασίες μου για το τεύχος Ιουλίου, επειδή όπως μου λέει ο φίλος Κώστας Κρικέλης, θα λείψει λίγες μέρες και θέλει να στείλει τα κείμενα στο τυπογραφείο. Η πρώτη απ’ αυτές αφορά την ύπαρξη 4 κεραιών κινητής τηλεφωνίας στους Αμπελόκηπους και η δεύτερη είναι μία προσωπική επιστολή με την οποία ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από επικεφαλής της Δ.Ε.Α.Κ. και να ανοίξει ο δρόμος της διαδοχής μου.
Προφανώς την ίδια περίπου ημερομηνία συμπολίτης μας στέλνει επιστολή σχετική με το θέμα της ενορίας η οποία επίσης δημοσιεύεται στο τεύχος Ιουλίου του Κατοίκου.
Με την επιστολή του αυτή τονίζει ότι “δεν υπάρχει τίποτα το τραγικό και το παράξενο στη δημιουργία της νέας ενορίας, τη θεωρεί ως προπομπό της δημιουργίας νέου ιερού ναού, πράγμα που και αυτό θα μπορούσε να είναι καλό από άποψη αισθητικής, εφόσον θα ανεγείρονταν ένας νέος ναός ανάλογου μεγέθους με τον σημερινό”.
“Είναι κακό όμως ότι για να γίνουμε αρεστοί στους πιστούς ( ψηφοφόρους ) εξαντλούμε τα όρια του λαϊκισμού, του εθνικισμού και της πατριδοκαπηλίας. Και ενώ αυτό για τον δήμαρχο δεν είναι παράξενο, ο Γιάννης Νομικός ( επικεφαλής της Δ.Ε.Α.Κ. και μέλος του Κ.Κ.Ε. ) είναι «αδικαιολόγητα αχαρακτήριστος» γιατί ζήτησε την ανέγερση νέου μεγαλύτερου ιερού ναού μέσα στο στρατόπεδο και θεωρεί ότι “το μοναδικό πνεύμονα ζωής και πρασίνου του τόπου μας τον χαρίζουμε στο μπετόν για να κερδίσουμε 10 ψήφους παραπάνω”.
Πικραίνεται γιατί “όταν ο Χρήστος Ράπτης επέστρεψε από την εξορία, δεν κοίταξε να κτίσει καμιά εκκλησία για να κερδίσει ψήφους, αλλά βελτίωσε τη ζωή των συμπολιτών μας δημιουργώντας το πρώτο δίκτυο αποχέτευσης” και γιατί “μέχρι πριν λίγο καιρό νόμιζε ότι κομμουνιστής και προοδευτικός είναι λέξεις συνώνυμες”.
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο συμπολίτης μας αποφεύγει τεχνηέντως και συστηματικώς να πει ότι δεν είναι ένας οποιοσδήποτε πολίτης αλλά ένα από τα κορυφαία στελέχη των Πολιτών των Αμπελοκήπων και του Συνασπισμού της πρώην αριστεράς. Η τοποθέτησή του δηλαδή έχει καθαρά πολιτικά χαρακτηριστικά και εντάσσεται στα πλαίσια της εμπάθειας και της επίθεσης αυτού του χώρου προς το δικό μου.
Δεύτερο, για να στοιχειοθετήσει τον συλλογισμό του και να τεκμηριώσει τις απόψεις του, αποδέχεται την αναγκαιότητα ίδρυσης της νέας ενορίας και νέου ιερού ναού, σε αντίθεση με τη θέση της παράταξής του, την οποία μάλιστα έχει συναποφασίσει. Οφείλει επομένως μια εξήγηση στους αναγνώστες του Κάτοικου, είναι υπέρ ή κατά; Δεν μπορεί να είμαστε και λίγο υπέρ και λίγο κατά, ανάλογα με το κατά πως κάθε φορά μας συμφέρει και φυσάει ο άνεμος.
Τρίτο, όπως πολλοί από σας θα θυμάστε, προεκλογικά η πρόταση αυτής της παράταξης ήταν μέσα στο στρατόπεδο να κατασκευασθεί ένα ομοίωμα αρχαίας πόλης και να αξιοποιηθεί τουριστικά το στρατόπεδο, μια πρόταση που εμείς τουλάχιστον τη χλευάσαμε και οι ίδιοι την πήραν πίσω μετά τις εκλογές γιατί μόλις τότε κατάλαβαν, δηλαδή μετά από κάποιες δεκαετίες, ότι δεν πρέπει να καταστρέψουμε οικολογικά το χώρο. Η ανέγερση λοιπόν ενός νέου ναού που θα καλύψει 2 περίπου στρέμματα από τα 240 του στρατοπέδου μπορεί να θεωρηθεί τσιμεντοποίηση του χώρου και δεν θα ήταν τσιμεντοποίηση το (εν)ομοίωμα. Ούτε βέβαια μπορεί να θεωρηθεί τσιμεντοποίηση η ανέγερση ενός νέου λίγο μικρότερου ναού. ( Συγγνώμη αλλά μέχρι σήμερα νόμιζα ότι από κάθε άποψη οι εκκλησίες είναι κάτι παραπάνω από απλό μπετόν ).
Τέταρτο, μπερδεύει τις έννοιες του λαϊκισμού, του εθνικισμού, της πατριδοκαπηλίας με το δήμαρχο και το Γιάννη Νομικό. Και αν υποθέσουμε ότι αυτά ισχύουν για το δήμαρχο δεν καταλαβαίνουμε πως εμπλέκονται με τον Γ. Νομικό. Μάλλον πρόκειται για έννοιες των όποιων αγνοεί τη σημασία, το μόνο που γνωρίζει είναι να τις πιπιλίζει και να τις παπαγαλίζει.
Πέμπτο, κακός ο δήμαρχος, τέρας ο Νομικός, καλή η Πορεία. Καμία κριτική για τη στάση αυτής της παράταξης. Τυχαίο; Όχι. Γνωστή η θέση του συμπολίτη μας για συνεργασία ΠΑΣΟΚ και Συνασπισμού, πράγμα που ως φαίνεται δίνει συχωροχάρτι στην όποια θέση αυτής της παράταξης και την αφήνει στο απυρόβλητο.
Έκτο, όταν ο Χρήστος Ράπτης επέστρεψε από την εξορία ενδιαφέρθηκε για τα προβλήματα των Αμπελοκήπων και κατάφερε στα λίγα χρόνια που έμεινε δήμαρχος μέχρι να τον ξαναστείλουν εξορία να λύσει πολλά απ’ αυτά. Την εποχή εκείνη λοιπόν σε συνεργασία και με την εθελοντική προσφορά της νεολαίας Λαμπράκη διαμόρφωσε το πάρκο Γεννηματά και φύτεψε τα πεύκα μέρος των οποίων επιβιώνει ακόμα και σήμερα. Ακριβώς δίπλα το πρώτο γήπεδο βόλλεϋ στους Αμπελόκηπους, ενώ ακόμα καθάρισαν τον τότε βρωμοπόταμο. Υπάρχουν μάλιστα φωτογραφίες που τα θυμίζουν. Αν θέλει πολύ ευχαρίστως να του τις στείλω. Σε όλα αυτά είχα πάρει μέρος και εγώ. Μπορώ λοιπόν να πω ότι τον γνώριζα αρκετά καλύτερα απ’ αυτόν και με απόλυτη βεβαιότητα μπορώ να πω ότι ο Χρήστος Ράπτης σέβονταν την εκκλησία.
Όπως τη σέβονταν και ο Κώστας Σαπρανίδης ο οποίος έκανε και αυτός εξορία και κάποια χρόνια αργότερα σαν δήμαρχος πλέον έφερε θέμα στο δημοτικό συμβούλιο για ανέγερση του σημερινού ναού του Αγίου Παντελεήμονα.
Έβδομο, όπως ίσως θα κατάλαβε ότι έκανα δεν το έκανα για 10 ψηφουλάκια ή για το δημαρχιλίκι, αφού ήδη παραιτήθηκα από επικεφαλής της παράταξής μας και συνεχίζω σ’ αυτήν ως απλός στρατιώτης. Άρα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι βαθύτεροι λόγοι που όμως έπαψε να τους αναγνωρίζει από τη στιγμή που εγκατέλειψε το μεγάλο πλοίο της Αριστεράς.
Εμείς εξακολουθούμε να έχουμε αξίες, αρχές και οράματα. Σεβόμαστε επί πλέον την εκκλησία και τους πιστούς της. Πολύ περισσότερο από πολλούς που λένε ότι πιστεύουν σ’ αυτήν. Το αποδείξαμε πολλές φορές και ιδιαίτερα όταν συνεργασθήκαμε με το λαϊκό κλήρο στη διάρκεια του μεγάλου αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τη φασιστική κατοχή. Στην περίοδο της μεγάλης μας Εθνικής Αντίστασης.
Δεν έχουμε όπως κάποιοι άλλοι σαν μοναδικό στόχο την εκλογική επιβίωση, δεν είμαστε καιροσκόποι.
Πρέπει ακόμη να γνωρίζουν όλοι ότι το πλοίο της Αριστεράς το διασώσαμε και αρμενίζουμε πια για καλύτερα λιμάνια. Ευχόμαστε η βαρκούλα στην οποία μερικοί ανέβηκαν όταν εγκατέλειψαν αυτό το πλοίο να βρει κάποτε τον προορισμό της.
Όγδοο, πότε κατάλαβε ότι Κομμουνιστής και Προοδευτικός δεν είναι συνώνυμες έννοιες; Αν όπως λέει το κατάλαβε πρόσφατα, έστω δηλαδή τα τελευταία 15 χρόνια, θα πρέπει να εξηγήσει τουλάχιστο σε κάποιους πολύ οικείους του, γιατί πριν από 16 χρόνια εγκατέλειψε ένα κόμμα προοδευτικό.
Ένατο, χρειάζεται αρκετό θράσος να μιλά κανείς απαξιωτικά για συγκεκριμένα πρόσωπα και πράγματα. Πράγμα που όμως δεν το θεωρώ τόσο περίεργο για κάποιους γιαλαντζί αριστερούς και ψευτοπροοδευτικούς.
Κάποιους που έχουν καβαλημένο καλάμι, νομίζουν πως ότι κατεβάσει η κούτρα τους είναι το σωστό και ότι κατέχουν το αλάθητο του πάπα και την απόλυτη αλήθεια.
Καληνύχτα σας και καλή τύχη,
Γιάννης Νομικός